Fortsätt till huvudinnehåll

2023 års första utdelningar

Igår, den 3 januari, kom de första utdelningarna för 2023 in på mitt konto. 

Totalt landade det på 1 111 kr (brutto). Samtliga av de utdelande bolagen var utländska innehav. Amerikanska aktier, kanadensiska aktier samt en finsk aktie. Egentligen var utdelningsdagen på dessa aktier den 30 december, men eftersom det är viss fördröjning innan de når aktieägarens konto fick jag in pengarna på kontot idag. 

Relativt snart når jag 100 000 kr i utdelningar totalt sett. Detta är även inkluderat den utdelning jag fick 2020 och innan dess, alltså då jag ännu inte hade övergått till min mer renodlade utdelningsstrategi med fokus på aktier med lite högre direkavkastning. Av dessa snart 100 000 kr i utdelningar har mer än 75 000 kr kommit de senaste två åren då jag alltså övergick till att ha en tydlig utdelningsstrategi.  


/InkomstInvesteraren 

Kommentarer

Populära inlägg

10 000 kr i utdelningar 2023

Utdelningshöjningar och sänkningar - snart 10 000 kr i utdelningar under en månad

Har redan slagit 2021 års utdelningar

Utdelningar i april: 15 000 kr

De 10 sämsta utdelningsaktierna 2022

Utdelningar i mars (och 30 000 kr under ett kvartal)

SVB - skapar köpläge?