Fortsätt till huvudinnehåll

Utdelningar v.45

En till vecka är snart till ända, vilket innebär nya utdelningsinkomster. Under vecka 45 har jag fått in utdelning från 18 olika utdelningsaktier. Totalt summerar utdelning till 884,73 kr brutto. 


Dessa bolag har delat ut pengar till mig under vecka 45, enbart tack vare att jag äger aktier i dem: 

  • National Health Investors Inc
  • RioCan Real Estate Investment Trust
  • Pricer B
  • Universal Corp
  • Volati Pref
  • Big Pharma Split Corp
  • Investor B
  • NCC B
  • Goldman Sachs Group Inc Pref
  • Atrium Mortgage Investment Corp
  • Canadian Banc Corp
  • Dividend 15 Split Corp
  • Dividend Select 15 Corp
  • Financial 15 Split Corp
  • Savaria Corp
  • Clorox Co
  • Apple Inc 
  • Akelius Residential Prop. 
OBS! Inget av ovanstående är några rekommendationer. Gör alltid din egen analys och kom ihåg att utdelningar aldrig är garanterade.


Summa 884,73 kr (brutto)


Förra veckans utdelningar finns att se här


I november förra året, alltså cirka ett år efter att jag började lägga allt mitt fokus på inkomstinvestering i form av utdelningsaktier var mina utdelningsinkomster 2 491 kr. Mellan 1:a till 13:e november i år har jag totalt redan gått om den utdelningssiffran, eftersom jag har fått in 2 527 kr i utdelningar hittills under november. 




Enligt utdelningsprognosen kommer minst lika mycket utdelningar ytterligare komma in på mitt konto innan november är över. Utdelningen från utländska aktier kommer in på kontot med någon dags fördröjning, så kan bli att några slantar blir utbetalda i december istället för november. Kring 5 500 kr i utdelningsinkomst bör jag dock nå upp i under november, vilket skulle betyda mer än en fördubbling jämfört med utdelningen i november förra året. 




/InkomstInvesteraren

Kommentarer

  1. Ja det där verkar ju gå åt rätt håll ;) Jag lade till dig i min blogglista // Northernlights

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! :) Ja, det känns riktigt trevligt att utdelningsinkomsterna för november ser ut att mer än fördubblas jämfört med samma månad för ett år sedan.

      /InkomstInvesteraren

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg

Utdelningsaktie i fokus: MAIN STREET CAPITAL CORP

Dagens utdelningsförslag - 20 januari

Utdelningar i april: 15 000 kr

Utdelningshöjningar och sänkningar - snart 10 000 kr i utdelningar under en månad

100 000 kr i utdelningar!

Utdelningsutveckling januari 2021 till november 2022

10 000 kr i utdelningar 2023