Fortsätt till huvudinnehåll

Snillen spekulerar kring utdelningssänkningar

Snillen spekulerar kring utdelningssänkningar

Såg precis en video från EFN där det pratas om bolag där det finns risk att utdelningen sänks eller slopas. Videon är från den 15 december, så högst aktuell. Bland annat pratar de om Intrum. Se videon för att höra en analytikers och en strategs tankar om ett antal bolags utdelningar för 2023 och om de riskerar att sänkas eller ej. 

Har varit mycket fokus på utdelningssänkningar från mig nu sista tiden. Det är ju en väldigt viktig faktor för mig som fokuserar på utdelningsaktier att hålla koll på och försöka undvika. Att aktiekurser sjunker kraftigt berör mig inte så mycket, blir snarare glad då eftersom direktavkastningen ökar, vilket gör det mer motiverande att investera mer pengar. Om utdelningen sänks eller slopas känns det mindre roligt. Snart kommer lite mer positiva inlägg. :) 




/InkomstInvesteraren

Kommentarer

Populära inlägg

10 000 kr i utdelningar 2023

Utdelningar i april: 15 000 kr

Min sparkvot och mitt månadssparande (undvik livsstilsinflation)

Utdelningshöjningar och sänkningar - snart 10 000 kr i utdelningar under en månad

100 000 kr i utdelningar!

Har redan slagit 2021 års utdelningar

De 10 bästa utdelningsaktierna 2022