Fortsätt till huvudinnehåll

Utdelningar i april: 15 000 kr

Utdelningar i april: 15 000 kr 

April bjöd som förväntat på ett nytt utdelningsrekord för min utdelningsportfölj, främst tack vare en hög sparkvot och återinvestering av utdelning. Totalt landade utdelningarna på knappt 15 000 kr. I april förra året fick jag 7 500 kr i utdelning. Det betyder att utdelningarna har fördubblats. Utdelningssnöbollen är verkligen satt i rullning! 

Närmsta månaderna är min plan att inte nyinvestera så mycket av lönen i utdelningsaktier, utan främst öka på mina innehav genom att återinvestera utdelningarna. Främst för att bygga en större kassa. 


De 10 största utdelarna i min portfölj under april 2023 var: 

  • JM
  • SEB A
  • Swedbank A
  • Nordea Bank Abp
  • Scandinavian Tobacco Group
  • SBB D
  • Ares Capital Corp
  • Telia Company
  • Ares Commercial Real Estate Corp
  • Triplepoint Venture Growth BDC Corp

Jag har aktier i ett hundratal utdelningsbolag i min portfölj. Utdelningen från dessa 10 bolag stod för ca 35 % av mina utdelningar under månaden. 


/InkomstInvesteraren 




Kommentarer

Populära inlägg

Utdelningsaktie i fokus: MAIN STREET CAPITAL CORP

Dagens utdelningsförslag - 20 januari

Utdelningshöjningar och sänkningar - snart 10 000 kr i utdelningar under en månad

100 000 kr i utdelningar!

Utdelningsutveckling januari 2021 till november 2022

10 000 kr i utdelningar 2023