Fortsätt till huvudinnehåll

Aktieköp v. 50

Under den förra veckan har jag gjort inköp i dessa bolag i en förhoppning att de ska öka min utdelningsinkomst framöver. Som vanligt blev det inköp i flertalet bolag. Snart är året över, ska bli intressant att se om jag hamnar över 60 000 kr i utdelning eller inte. Det beror främst på vilken dag utdelningen från de utländska innehaven som delar ut kring den 30 dec kommer in på mitt konto. 


  • Hennes & Mauritz B
  • Peab B
  • Diös Fastigheter
  • Cibus Nordic Real Estate
  • Triplepoint Venture Growth BDC Corp
  • Ares Capital Corp
  • PennantPark Floating Rate Capital Ltd
  • Telenor
  • Pioneer Property Group Pref
  • British American Tobacco PLC
  • Handelsbanken A
  • AFRY
  • Sdiptech Pref
  • Telia Company
  • SCA B
  • Ares Commercial Real Estate Corp
  • TransAlta Renewables Inc
  • T Rowe Price Group Inc
  • NIBE Industrier B
  • SKF B
  • Intrum
  • NCC B
  • JM
  • SBB B
  • Bure Equity
  • Electrolux B
  • Corem Property Group Pref
  • Main Street Capital Corp
  • Tele2 B
  • Byggmax Group
  • Holmen B
  • EQT

OBS! Ovanstående är bara en lista över mina inköp under v. 50 och de är såldes inga rekommendationer. Gör alltid din egen analys! 


/InkomstInvesteraren 

Kommentarer

Populära inlägg

10 000 kr i utdelningar 2023

Utdelningar i april: 15 000 kr

Min sparkvot och mitt månadssparande (undvik livsstilsinflation)

Utdelningshöjningar och sänkningar - snart 10 000 kr i utdelningar under en månad

100 000 kr i utdelningar!

Har redan slagit 2021 års utdelningar

De 10 bästa utdelningsaktierna 2022