Fortsätt till huvudinnehåll

1 200 kr i utdelningar - på en lördag!

1 200 kr i utdelningar  - på en lördag! 

Denna lördag har varit minst sagt utdelningsintensiv. Totalt har jag fått in drygt 1 200 kr (brutto) i utdelningar. Det måste vara rekord för mig när det gäller utdelningar på en enskild dag under de knappa två åren jag fokuserat på min utdelningsstrategi. 

Att få in utdelningar under en enskild dag som i all fall till viss grad motsvarar lönen för en vanlig arbetsdag ökar helt klart motivationen att fortsätta investera i en bred portfölj av utdelningsaktier! Att det skedde på en lördag ökar verkligen känslan av att det är en passiv inkomst jag får enbart tack vare att jag äger aktier i ett stort antal utdelningsbolag. 

Anledningen till att det kom in så mycket utdelningar under just denna lördag beror på att majoriteten av min utdelningsportfölj består av nordamerikanska utdelningsaktier, som är antingen kvartals- eller månadsutdelare. Ett flertal av dessa har utdelningsdag den 15:e i månaden. Eftersom utdelningen från utländska aktier kommer in på mitt kontot hos en av våra svenska nätmäklare någon dag senare blev det väldigt många utdelningar som kom in på kontot just denna lördag.


/InkomstInvesteraren 

 

  

Kommentarer

Populära inlägg

Utdelningsaktie i fokus: MAIN STREET CAPITAL CORP

Dagens utdelningsförslag - 20 januari

Utdelningar i april: 15 000 kr

Min sparkvot och mitt månadssparande (undvik livsstilsinflation)

Utdelningshöjningar och sänkningar - snart 10 000 kr i utdelningar under en månad

100 000 kr i utdelningar!

10 000 kr i utdelningar 2023